Jeśli Kobyłka jest Ci bliska i jeżeli masz pomysł, jak sprawić, by była jeszcze bardziej przyjazna i dokładnie taka, jakiej potrzebują Mieszkańcy to właśnie Budżet Obywatelski daje możliwość zrealizowania tych projektów i planów.
Data zakończenia: 30-12-2023
Kobyłkowskie dzieciaki to Lego®maniaki!
19
Projekty miękkie
Zajęcia z Lego® robotyki dedykowane są dla dzieci z klas 1-3. Podczas zajęć dzieci samodzielnie,pracując w parach - składają robota z klocków Lego®, zgodnie z przygotowaną instrukcją.Następnie programują go, tak by wykonywał określone zadania. Co tydzień dzieci budują innegorobota, a podczas zajęć zdobywają wiedzą z podstawowych pojęć programistycznych.
Zajęcia z Lego® robotyki WeDo 2.0 to innowacyjna forma nauki dla dzieci z klas 1-3. Podczas 75-minutowych sesji, dzieci mają możliwość budowy zaawansowanych robotów zgodnie z przygotowanymi instrukcjami, a następnie ich zaprogramowania. To fascynujące doświadczenie, które rozwija kreatywność, wyobraźnię przestrzenną, umiejętności manualne oraz wprowadza w podstawy programowania. Dzięki pracy w parach dzieci uczą się rozwiązywania problemów oraz współpracy w grupie. Na zajęciach dzieci korzystają z różnorodnych elementów, takich jak silniki czy czujniki, aby tworzyć coraz to bardziej zaawansowane modele. Kolejnym etapem jest programowanie stworzonych robotów. Dzieci korzystają z prostego w obsłudze oprogramowania, które pozwala na programowanie ruchów, dźwięków i innych zachowań robotów. Dzięki temu kursanci zdobywają podstawowe umiejętności programowania, takie jak sekwencyjność i myślenie przyczynowo-skutkowe, poznają pojęcia programistyczne typu pętla, a także rozwijają logiczne myślenie i zdolności analityczne.
Zajęcia z Lego®robotyki są skierowane przede wszystkim do dzieci, które chcą nauczyć się programowania, elektroniki, mechanicznych podstaw i inżynierii. Korzyści płynące z tych zajęć to między innymi:
1. Rozwój kreatywności i umiejętności logicznego myślenia poprzez projektowanie, budowanie i programowanie robotów z klocków Lego®.
2. Nabywanie umiejętności pracy w grupie i współpracy z innymi uczestnikami, co jest niezwykle istotne w dzisiejszych czasach.
3. Zapoznanie się z podstawami programowania i elektroniki, co przyda się w przyszłości, zwłaszcza w dziedzinie informatyki.
4. Rozwijanie zdolności rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji, ponieważ projektowanie i programowanie robotów wymaga nie tylko pomysłowości, ale także umiejętności planowania i podejmowania decyzji.
5. Uczestnictwo w zabawie, która jednocześnie pozwala na naukę, co może pomóc w zainteresowaniu dziecka nauką i technologią.
Dzieci
Zajęcia dedykowane są dzieciom z kobyłkowskich klas 1-3. Łączne po 23 spotkania dla 2 grup, z czego każde spotkanie trwa 75 minut, a grupa może liczyć maksymalnie 12 uczniów. Rekrutacja będzie całoroczna, w ramach wolnych miejsc. Udział bezpłatny i ogólnodostępny dla w/w grupy wiekowej. Instruktor zapewnia kompletne wyposażenie niezbędne do przeprowadzenia zajęć. Uczestnicy będą kwalifikowani wg kolejności zgłoszeń. Każdorazowo przed zajęciami niezbędne będzie potwierdzenie uczestnictwa, w przypadku braku potwierdzenia lub braku możliwości przybycia możliwość uczestnictwa w zajęciach będzie miało kolejne dziecko z listy rezerwowych.
Edukacja
Agnieszka Dzwonkowska
Agnieszka Dzwonkowska
04-05-2023, 12:02
04-05-2023, 12:23
19
Miejsce warsztatów wskazane przez Miasto Kobyłka.
Brak
Kobyłka
Pozycje kosztowe projektu
# | Nazwa | Opis | Kwota |
---|---|---|---|
1 | warsztaty z Lego®robotyki | 23 spotkania x 2 grupy uczniów x 420 zł (poprowadzenie spotkania + kompletne wyposażenie niezbędne do przeprowadzenia zajęć | 19320,00 |
Całkowita wartość projektu | 19320,00 |
# | Nazwa | Opis | Autor | Czas zdarzenia |
---|---|---|---|---|
1 | Przedłożenie do urzędu | Projekt został wysłany do urzędu. | Agnieszka Dzwonkowska | 04-05-2023, 12:23 |
2 | Publikacja projektu | Projekt został opublikowany w systemie. | Natalia Zakrzewska | 04-05-2023, 15:39 |
3 | Formalna akceptacja projektu - poparcie | Projekt uzyskał wymagane poparcie i został formalnie zaakceptowany. | System | 19-05-2023, 11:38 |
4 | Zmiana treści przez administratora | Treść projektu została zmodyfikowana przez administratora | Natalia Zakrzewska | 13-07-2023, 8:07 |
5 | Wysłano powiadomienie do autora | Wysłano powiadomienie treści: Administrator wprowadził zmiany w Twoim projekcie. Przejdź do systemu konsultacji społecznych oraz zapoznaj się ze zmianami. | Natalia Zakrzewska | 13-07-2023, 8:07 |
6 | Merytoryczna akceptacja projektu | Zajęcia rozwijają kreatywność dzieci, umiejętność pracy w grupie i współpracy, pozwalają na zapoznanie się z podstawami programowania i elektroniki. Jest to możliwość uczestnictwa w zabawie, która jest jednocześnie nauką - a to może pomóc w zainteresowaniu dziecka nauką i technologią. | Natalia Zakrzewska | 13-07-2023, 8:09 |
7 | Zakwalifikowany do realizacji - głosowanie | Projekt uzyskał wymaganą liczbę głosów na etapie głosowania. | System | 08-09-2023, 18:03 |