Budżet Obywatelski Miasta Kobyłka edycja IV (2026)

Jeśli Kobyłka jest Ci bliska i jeżeli masz pomysł, jak sprawić, by była jeszcze bardziej przyjazna i dokładnie taka, jakiej potrzebują Mieszkańcy to właśnie Budżet Obywatelski daje możliwość zrealizowania tych projektów i planów.

Data zakończenia: 30-12-2025

Szczegóły projektu

 

Tytuł

GameBook- nowoczesna i otwarta biblioteka przy Dworkowej

numer

1

kategoria

Projekty twarde

Krótki opis projektu

Projekt zakłada zakup różnorodnego wyposażenia dla biblioteki szkolnej mieszczącej się przy ul. Dworkowej 5, w budynku nowej szkoły na terenie dzielnicy Maciołki. Celem jest stworzenie nowoczesnej, multimedialnej przestrzeni wspierającej edukację, rozwój i kreatywność dzieci i młodzieży.

Szczegółowy opis projektu

Celem projektu jest kompleksowa aranżacja i doposażenie biblioteki szkolnej zlokalizowanej przy ul. Dworkowej 5 w Kobyłce, funkcjonującej w strukturze Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1, w nowoczesne zasoby, technologie i wyposażenie, które będą odpowiadać na realne potrzeby uczniów, nauczycieli oraz całej społeczności szkolnej i lokalnej.
Projekt zakłada przekształcenie dotychczasowej biblioteki w pierwsze w Kobyłce szkolne centrum multimedialne i technologiczne – miejsce nowoczesne, otwarte i przyjazne, w którym tradycyjne funkcje wypożyczalni zostaną wzbogacone o przestrzeń edukacyjną, cyfrową i rozwojową. Biblioteka stanie się sercem szkoły – nie tylko miejscem kontaktu z książką, ale również przestrzenią wspierającą rozwój osobisty, emocjonalny i społeczny młodych ludzi.
Szczególny nacisk w projekcie położony został na stworzenie strefy kreatywności i twórczego rozwoju dla dzieci i młodzieży. Dzięki nowoczesnemu wyposażeniu, uczniowie będą mogli korzystać nie tylko z książek i multimediów, ale także uczestniczyć w innowacyjnych zajęciach z zakresu programowania, robotyki, kaligrafii, twórczego pisania czy edukacji ekologicznej. Przestrzeń ta będzie wspierać swobodne eksplorowanie pasji, rozwijanie talentów, budowanie relacji oraz kształtowanie kompetencji kluczowych w XXI wieku – takich jak kreatywność, współpraca, logiczne myślenie czy umiejętność pracy z nowymi technologiami.
Realizacja projektu obejmuje trzy główne obszary działań:
1. Rozbudowa księgozbioru i oferty bibliotecznej:
· zakup nowości wydawniczych (literatura piękna i popularnonaukowa),
· zakup lektur szkolnych dla uczniów szkół podstawowych,
· zakup komiksów i mangi – skierowanych do młodzieży i fanów popkultury,
· zakup audiobooków i książek mówionych – dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami,
· zakup gier planszowych – rozwijających logiczne myślenie i promujących integrację międzypokoleniową.
2. Doposażenie przestrzeni bibliotecznej:
· instalacja wrzutni na książki umożliwiającej całodobowy zwrot materiałów bibliotecznych,
· zakup drobnego wyposażenia: poduszki na podłogę, ekspozytory na czasopisma, podpórki na książki, przekładki alfabetyczne,
· wyposażenie stanowiska obsługi: laptop, czytnik kodów.
· zakup specjalistycznych foteli dźwiękochłonnych OVALIA BLACK – do cichego wypoczynku i wyciszenia,
· zastosowanie parawanów akustycznych umożliwiających wydzielenie funkcjonalnych stref w przestrzeni bibliotecznej.
3. Nowe technologie i edukacja cyfrowa:
· zakup interaktywnej platformy edukacyjnej Knoocker – umożliwiającej naukę poprzez ruch i zabawę,
· zakup dwóch zestawów edukacyjnych z robotami mBot2 wraz z matami i gotowymi scenariuszami zajęć,
· wdrożenie systemu Inteligentna Klasa Classwise – wprowadzającego grywalizację do codziennej edukacji,
· zakup monitora interaktywnego LCD 65” 4K do prowadzenia zajęć, warsztatów i prezentacji multimedialnych.
Projekt przed złożeniem został skonsultowany z Dyrekcją Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1 w Kobyłce, będącej organem prowadzącym placówkę oświatową przy ul. Dworkowej 5. Wyposażenie objęte wnioskiem, po jego realizacji, zostanie przekazane i wejdzie na stan szkoły.

Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu

Realizacja projektu stworzy w Kobyłce pierwszą tak nowoczesną bibliotekę szkolną, która połączy tradycyjny księgozbiór z przestrzenią multimedialną, edukacyjną i rozwojową – dopasowaną do realnych potrzeb współczesnych uczniów i nauczycieli.
Projekt:
✅ wzbogaca ofertę czytelniczą dzieci i młodzieży na wszystkich etapach edukacji, ✅ umożliwia codzienny kontakt z nowoczesnymi technologiami i narzędziami dydaktycznymi, ✅ wspiera rozwój kompetencji kluczowych: cyfrowych, kreatywnych, społecznych i emocjonalnych, ✅ przekształca bibliotekę w inspirującą przestrzeń do samodzielnej nauki, odpoczynku, działań projektowych i warsztatów, ✅ sprzyja integracji rówieśniczej i międzypokoleniowej, ✅ odpowiada na aktualne potrzeby młodych ludzi w zakresie rozwoju pasji, pracy twórczej i myślenia krytycznego.
To inwestycja w młode pokolenie, w ich edukację, rozwój i lepszy start w przyszłość. Nowoczesna biblioteka szkolna stanie się sercem szkoły i żywym miejscem spotkań z wiedzą, technologią i kulturą – na miarę XXI wieku.

Współautorzy

Katarzyna Chmiel, Katarzyna Chmiel, Sylwia Carzyńska

Zarejestrowany przez

Katarzyna Chmiel

05-05-2025, 21:32

Wysłany

05-05-2025, 22:01

Głosów poparcia

19

Liczba oddanych głosów w trakcie głosowania

0

Lokalizacja

Budynek Szkoły Podstawowej ul. Dworkowa 5

Miejsce na mapie

Szerokość: 52.33120393054755

Długość: 21.167854415107293

Adres strony projektu

Brak

koszty

 

Pozycje kosztowe projektu


# Nazwa Opis Kwota
1 Nowości wydawnicze Zakup księgozbioru z dziedziny literatury pięknej i popularnonaukowej dla czytelników w każdym przedziale wiekowym 13000,00
2 Lektury szkolne Zakup lektur dla uczniów szkół podstawowych 6000,00
3 Komiksy i mangi Zakup najlepiej seriami 10000,00
4 Gry planszowe Gry edukacyjne, rodzinne, integracyjne, strategiczne, kooperacyjne, ekonomiczne, dla najmłodszych, dedukcyjne itp. 14000,00
5 Audiobooki i książki mówione Brak 5000,00
6 Wrzutnia na książki + montaż Zakup i montaż 15000,00
7 Knoocker- interaktywna platforma mobilna Zakup 21000,00
8 3 zestawy po 4 roboty mBot2+ maty ML+ scenariusze Zakup w sumie 12 robotów do prowadzenia zajęć w grupach 16000,00
9 Inteligentna Klasa Classwise Zakup w pakiecie 30 urządzeń dla dzieci- classpadów 5500,00
10 Drobne wyposażenie poduszki na podłogę, ekspozytory na czasopisma, podpórki itp. 8000,00
11 Wyposażenie lady bibliotecznej Laptop, czytnik kodów 6000,00
12 Fotele Ovalia Black Cztery fotele owalne wygłuszająco- wyciszające 20000,00
13 Parawany wyciszająco-wydzielające Zakup 15 sztuk parawanów o wymiarach 80,5cm na 160cm 10500,00
Całkowita wartość projektu 150000,00

Koszty utrzymania projektu


Jedyny koszt to zużycie energii elektrycznej podczas korzystania z urządzeń multimedialnych. Ciężko oszacować dokładną kwotę, ale będzie mieści się w przedziale 400/600zł na rok.

Aktualny stan procedowania

 

operacje


# Nazwa Opis Autor Czas zdarzenia
1 Przedłożenie do urzędu Projekt został wysłany do urzędu. Katarzyna Chmiel 05-05-2025, 22:01
2 Publikacja projektu Projekt został opublikowany w systemie. Aleksandra Kałuska 07-05-2025, 9:23
3 Wysłano powiadomienie do autora Wysłano powiadomienie treści: Przypominam o dostarczeniu listy poparcia. Najlepiej do pokoju 12 Wydział Spraw Społecznych, Sportu i Zdrowia. Aleksandra Kałuska 07-05-2025, 9:52
4 Formalna akceptacja projektu - poparcie Projekt uzyskał wymagane poparcie i został formalnie zaakceptowany. System 12-05-2025, 9:26
5 Zmiana treści przez administratora Treść projektu została zmodyfikowana przez administratora Aleksandra Kałuska 09-06-2025, 9:42
6 Wysłano powiadomienie do autora Wysłano powiadomienie treści: Administrator wprowadził zmiany w Twoim projekcie. Przejdź do systemu konsultacji społecznych oraz zapoznaj się ze zmianami. Aleksandra Kałuska 09-06-2025, 9:42
7 Merytoryczna akceptacja projektu Aleksandra Kałuska 09-06-2025, 9:44

Załączniki

 

Załączniki do projektu


Brak załączników

Do góry